“Maart roert zijn staart” leerden we vroeger.

Met andere woorden laat je niet verrassen met het buiten plaatsen/poten/zaaien want het kan echt nog behoorlijk vriezen. Toen ik nog jong was konden we op 11 maart nog schaatsen op de Amstel!

We beleefden een heel mooie laatste lezing met een hoge opkomst. In de herfst gaan we weer  verder en weet u iemand die een mooie reis heeft gemaakt en daar over kan vertellen samen met beelden van bloemen en planten ? Laat het weten dan gaan we daar aan werken.

Deze maand gaan we een voorjaarsworkshop houden  9 maart 19.30 in het Buurthuis Hornmeer (gaf u zich al op ? ) Ook gaan we een workshop Hanging Basket maken 23 maart 19.30 bij Koster aan de hoofdweg kudelstaart.  Leden/vrienden krijgen een korting van vijf euro. Aanmelden kan op >groeienbloeicursus@gmail.com< .

Tuinreis naar Engeland “gaat door”

Woensdag 8 februari j.l. kwamen Henk, Bart en Willem bij elkaar voor de inschrijving Tuinenreis 2023.

Altijd spannend, Zou het lukken om voldoende reizigers te krijgen? Minimaal 25 personen, dan gaat de reis door. Vroeger was dat geen probleem, binnen een kwartier was de bus vol geboekt en was er zelfs een wachtlijst. Tegenwoordig is dat niet meer zo vanzelf sprekend. Mensen willen wel maar ouderdom en mankementen maken het allemaal lastiger.

Maar het is weer gelukt, al viel het ons op dat er toch wel trouwe deelnemers gebeld moesten worden omdat ze de inschrijf datum vergeten waren. Misschien bent u het ook wel vergeten of denkt u, “lijkt mij toch wel leuk om mee te gaan.

U kunt ons nog bellen, we hebben nog ruimte in de bus. Lees het programma nog even door op onze site.

Tijdens de corona hebben veel tuineigenaren zelf films gemaakt van hun tuin om ze via YouTube te laten zien.

Wij hebben er een paar voor u opgezocht:

Garden Visits - Loseley Park, Guildford, Surrey - June - YouTube

Waterperry Gardens, Oxfordshire - YouTube

Misschien hebben deze filmpjes u geïnspireerd en wilt u mee.

U kunt bellen met Bart en hij zal u alsnog inschrijven voor deze prachtige reis zolang er nog plaats is.

06-46815681 of rechtstreeks contact opnemen met Garden Tours die deze reis voor ons bespreekt.

088-0071300 (vermeld dan wel dat u mee wil met de reis van Groei en Bloei Aalsmeer)

Jaarvergadering in het Flower Art Museum 25 maart

Wij heten u graag welkom tijdens de jaarvergadering in het Flower Art Museum aan de stommeerweg (bij de watertoren). Tussen de schitterende posters van Csizik , de man die zo’n grote rol heeft gespeeld bij de ontwikkeling van het bloemendorp Aalsmeer.

Zaterdagmorgen 25 maart om 10.00 uur staat de koffie klaar en Jan Willen de Vries (vorig jaar kreeg hij de” Jongkind prijs” en zal aanwezig zijn om te vertellen over zijn bijdrage aan de vernieuwing van de teelt van bloemen en planten .

Tuincirkel nieuws

Het voorjaar komt er weer aan. De tuincirkel gaat weer een nieuw seizoen beginnen.

We starten op zaterdagochtend  15 april. Zet de datum alvast in de agenda.

Tijd en plaats volgt nog in de app van de Tuincirkel.

Groei en Bloei organiseert samen met Riet Filius dit jaar twee excursies. Een naar Limburg en een naar overijsel voor beide kunt u zich vanaf heden inschrijven door te bellen met Riet 06-10374724.

Meer informatie op onze website

Groeten van Hilly en José.

Moeder van het jaar.

Ja ook dit jaar willen we weer een vrijwilliger in het zonnetje zetten. Een vrouw of man die zich belangeloos inzet voor de ander dan de eigen familie kan hiervoor in aanmerking komen . Hiervoor kunty u mailen naar vlietvan.w@kpnmail.nl

Open tuinen 2023

Het is nog vroeg maar als u nadenkt over “Hoe wil ik dit jaar mijn tuin “denk dan ook aan de oproep mee te doen met de open tuinen in het weekeinde van 17/18 juni ?