Groeiwijzer maart 2020

VAN DE CURSUSCOMMISSIE

De eerste workshop van dit seizoen zal het WORMENHOTEL zijn. Op zaterdagmorgen 14 maart gaan we hiermee aan de slag. Deze workshop is ook leuk om samen met (klein)kinderen te doen. Voor meer informatie klik hier

Je kunt je nog tot 2 MAART voor deze workshop aanmelden.

Op 2 april gaan we weer creatief aan de gang om in de VOORJAARSWORKSHOP een leuk stuk voor Pasen te maken. Op de foto zie je wat we ongeveer in gedachten hebben om te maken. Maar we laten onze creativiteit de vrije loop dus laat je vooral verrassen. Voor meer informatie over tijdstip en locatie klik hier

Je kunt je tot 23 MAART aanmelden voor deze workshop

De workshop BLOEMEN MET SMAAK waarin Roos van Unen ons komt vertellen over eetbare bloemen vind plaats op 9 april. Ook gaan we zelf aan de slag om meer te leren hoe bloemen verwerkt kunnen worden. Klik hier  voor meer informatie over deze workshop.

Je kunt je nog tot 23 MAART aanmelden voor deze workshop.

Op 18 april en 2 mei vind de workshop KERAMIEK WORKSHOP ‘SPELEN MET VUUR OM RAKU TE MAKEN’ plaats. Deze workshop wordt gegeven door Resi van Zijl in haar atelier in Mijdrecht. Voor meer informatie klik hier

Je kunt je tot 14 APRIL aanmelden voor deze workshop.

Als laatste dit seizoen gaan we op 30 april bij Kwekerij Zevenhoven in Ter Aar een HANGING BASKET vullen met zomerbloeiers. Voor deze workshop is veel animo. Er zijn nog enkele plaatsen vrij. Voor meer informatie klik hier

Je kunt je voor deze workshop nog tot 16 APRIL inschrijven.

Geraniummarkt ruilmarkt

Wij zijn alweer volop bezig met de organisatie van de Geraniummarkt 9 mei a.s. Er is veel belangstelling vanuit de bedrijven om hier te staan, maar we willen ook graag de ruilmarkt wat meer leven in blazen. Deze plaats, speciaal voor onze leden en vrienden, kan gebruikt worden voor verkoop of het ruilen van te veel gezaaide planten of gescheurde vaste planten. U mag alles verkopen wat te maken heeft ter verfraaiing van uw tuin of balkon. Het is gratis en het enige wat u moet doen is bellen met Wim v. Vliet, als u van deze mogelijkheid gebruik wilt maken. 0297-327746

Berend neemt afscheid met goud.

Bloemsierkunstenaar Nicky Markslag gelauwerd

Op de vlot afgewerkte jaarvergadering van de KMTP Groei & Bloei afdeling Aalsmeer mocht een verraste bloembindster Nicky Markslag zaterdag de eervolle D. Jongkind Mzn.prijs in ontvangst nemen. De 70 aanwezigen kregen voorafgaand aan deze huldiging een heerlijk meeslepend college bloemschikken- en binden van de enthousiaste Aalsmeerse bloemsierkunstenaar. Tevens werd het een adieu voor bestuurslid Berend Vollmuller.

Dit nieuws kunt u lezen op de site van Aalsmeer Vandaag. Tekst Leni Paul, foto’s en filmpje Arjen Vos, door hier te klikken  gaat u naar deze site. Een aanrader.

Vanuit de Historische Tuin

Filmmiddagen op de Tuin

Zondag 15 maart ondergaat de veilingzaal een metamorfose. De sfeervolle ruimte wordt voor de gelegenheid omgetoverd in een filmzaal. De Stichting Oud Aalsmeer vertoont deze middag een zevental historische films over het roemruchte bloemenverleden van Aalsmeer.

Het thema is de Kwekersbranche. Van deze Aalsmeerse bedrijven selecteerden we een aantal films: D. Baardse dzn., Gijs Verbeek, Wed. P. Eveleens en zonen, Van Staaveren, Terra Nigra, Terra Nova en tot slot Hilverda.

Het getoonde materiaal zal een feest van herkenning zijn voor eenieder die gewerkt heeft bij deze bedrijven en/of er andere connecties had.

De derde en tevens laatste filmmiddag uit de reeks, staat gepland voor zondag 5 april. Wederom is de afmijnzaal het decor voor de films uit het archief van de Stichting Oud Aalsmeer.

Het thema is de Tweede Wereldoorlog. We leven alweer 75 jaar in vrede en willen dat vieren door de volgende films te vertonen:

• Bevrijdingsfilm Dorp
  • Bevrijdingsfilm Oosteinde

U wordt ontvangen met een bakkie troost rond de klok van 13:30 uur. Om 14:00 uur gaan we van start. Tussendoor is er een pauze ingelast en het einde is rond 16:00 uur.

De toegang bedraagt € 7,50 p.p. (dit is inclusief consumpties). Vooraf aanmelden is niet nodig, maar wees er tijdig bij, want vol=vol.

Snoeicursus op de Historische Tuin

Zaterdagmiddag 7 maart vindt de jaarlijkse Snoeicursus plaats. De lente is in aantocht: tijd om te  gaan snoeien!

De Tuinchefs met hun jarenlange ervaring in het groen, zijn bereid de fijne kneepjes van het vak prijs te geven. Maak gebruik van deze buitenkans en vergroot uw kennis.

Om 13:30 uur wordt gestart met een stukje theorie over hoe en wanneer te snoeien. Hierna gaat u de Tuin op om alles in praktijk te brengen. Naast fruitbomen, komen ook rozen en hortensia’s aan bod. Het einde van de Snoeicursus is rond 16.00 uur.

Kosten bedragen € 12,50 p.p. inclusief consumptie en een Handleiding Snoeien. Warme kleding en stevige schoenen worden aanbevolen. Meld u nu aan op coordinator@historischetuinaalsmeer.nl

Graag tot ziens op 7 maart!

Historische Tuin Aalsmeer

Praamplein