Aalsmeer
bekijk online

Feestdagenactie Groei & Bloei

Verras iemand met een cadeau-lidmaatschap/abonnement op Groei & Bloei!
Nu met € 20,- korting.

Groei & Bloei is meer dan een tuintijdschrift, het is een vereniging met meer dan 33.000 tuinliefhebbers. Je kunt bij jou in de buurt lezingen bijwonen en meedoen met excursies en workshops. Leden profiteren van kortingen en speciale acties. Je krijgt gratis groenadvies, toegang tot het archief en je kunt elk nummer van G&B ook op je tablet lezen.

Maak jij iemand blij?

10 x Groei & Bloei voor € 49,95
 Het abonnement loopt 12 maanden en stopt automatisch

Bel je liever om het abonnement af te sluiten? Dat kan natuurlijk ook: 079 3681225 (werkdagen 8.30 - 17.00uur)

hier kunt u zich aanmelden

Website

Heeft u onze nieuwe website al bezocht? We hebben er iets nieuws aan toegevoegd n.l. groen info.

Als u een goed idee heeft of een leuke foto of iets anders dat u met uw mede Groei & Bloei leden of liefhebbers zou willen delen, laat het ons dan weten zodat wij dat kunnen plaatsen.

onze site bezoeken

Om een start te maken hebben wij een artikel geplaatst, geschreven door de afdeling Deurne/Venray, over de buxusmot en alternatieven voor herbeplanting.

Wij hopen dat u ons veel leuke ideeën en tips zal toesturen.

Het is December en veel activiteiten zullen er niet meer zijn. De workshop kerstschikken zit vol. Alleen in januari kunt u zich nog inschrijven voor de cursus vogelvoeder waar nog enkele plaatsen open zijn.

meer informatie over vogelvoer workshop

Het bestuur en de daarbij behorende commissies zijn momenteel volop bezig om het voorjaarsprogramma weer interessant, leerzaam maar vooral ook leuk te maken. In het volgende groene blaadje dat eind december uitkomt zullen wij u daar meer over informeren, natuurlijk zal het programma ook op onze site worden vermeld.

De nieuwkomers binnen het bestuur sinds de laatste jaarvergadering, Marika, Gerrit en Henk beginnen al aardig hun weg te vinden.

Zo zal Gerrit samen met de commissie  zich gaan bezighouden met het open tuinen weekend. Heeft u een tuin waarvan u denkt die zal ik de komende zomer wel eens open willen stellen laat het ons dan weten.

Marika zal zich gaan bezighouden met een nieuwe activiteit dat meer projectmatig zal zijn. Zij zal, indien gewenst, een adviserende rol spelen bij organisaties zoals buurtverenigingen, gemeente of woningbouw coöperaties die advies wensen op het gebied van vergroening in bijvoorbeeld een wijk. Een mooi voorbeeld hiervan is de Lorentzhof in Kudelstaart. Hier wilde de buurtvereniging  meer groen in hun wijk en dat deden ze samen met de huurdersvereniging en gemeente. Groei en Bloei, en met name Marika heeft daar een adviserende rol in gespeeld. Marika zal bij ieder project weer de juiste mensen zoeken die haar kunnen helpen een goed advies te geven.

Henk gaat op de oude voet door. Geraniummarkt samen met Ronald, excursies Tuincirkel en natuurlijk de website, Groene Blaadje en de Groeiwijzer.

Voor de buitenland excursie wil hij alvast verklappen dat deze in 2020 naar België gaat. De commissieleden Bart en Willem hebben weer prachtige tuinen gevonden, een goed hotel dus daar zien we al weer naar uit. In het komende Groene Blaadje kunt u daar alles over lezen.

Als bestuur wensen wij u een hele mooie en gezellige decembermaand toe.

Wim, Karina, Berend, Ingrid, Marika, Gerit en Henk